Grötigt

Ibland glömmer jag helt bort att jag har en blogg! Skumt, men sen kommer jag ihåg igen.

Imorse åt jag gröt med frysta hallon (fats de är ju inte så frysta längre när de hamnar i gröten). Och det var faktiskt inte så mycket godare än gröt utan hallon om jag ska säga vad jag tycker. Jag brukar faktiskt äta havregrynsgröt utan någonting, inte ens salt. Numera brukar jag göra den på 1 dl havregryn, 1 dl mjölk och 1,5 dl vatten. Det blir godare med mjölk i.
Om ni vill veta mer om vad jag åt så kan jag säga att sen åt jag en banan och rostat grovt bröd med skinka och gurka på, gott :) Jag har ju slutat äta vitt bröd. Vitt bröd är väl egentligen tomma kalorier... Men jag förstår inte varför inte pasta är det då! Jag frågade pappa och han sa att det var skillnad på bröd och pasta, men han visste inte hur det var skillnad på dem. Det är väl gjort på samma mjöl, eller?
Vad man definierar som vitt bröd kan man ju diskutera men jag äter väl bröd som ser ganska vitt ut men innehåller fullkornsmjöl, fast jag föredrar sånt bröd som ser brunt ut.

Jag är hemma idag, och jag har mest dansat tror jag, sen så har jag tittat lite på tv, städat, diskat och övat piano. Men jag kommer inte ihåg helt hur jag skulle spela...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0