Ibland gömmer man saker

Jag har varit lite dålig på att blogga på sistone känner jag. Men vi har ju faktiskt knappt något internet hemma och i skolan är man ju faktiskt för att jobba. Nu har vi någon slags rast i alla fall och när vi inte har rast håller vi på med en slags hemtenta eller nåt, om politik. Vi ska göra en presentation med keynote och demokrati och sånt.
I morse glömde jag plånbok, busskort, passer/lunchkort och skåpnyckel... Det här kan förklaras med att busskortet faktiskt ligger i plånboken och att passerkortet sitter på samma band som skåpnyckeln... eller är det skåpnyckeln som sitter på samma band som passerkortet?
I alla fall gick det till så att jag fick lite bråttom iväg (trodde jag i alla fall) och jag hade en annan väska igår och då låg allt det där som jag glömde i den. Så jag glömde helt enkelt lägga över dem till den andra väskan...
Väl i skolan ville jag äta lunch och det behöver man ha sitt kort till, så jag frågade i receptionen om det och de sa att jag skulle gå till en person som har en lista över alla som får äta lunch (i min skola är inte lunchen gratis, men min kommun betalar C: ), men hon var inte där, i sitt rum, så då skulle jag gå till rektorn, men han var inte heller i sitt rum. Men jag var kvar där utanför ett litet tag och då kom han. Jag fick en lapp som han hade skrivit under så att jag skulle kunna äta utan kort. Så det gick bra tillslut. Och det var stuvade makaroner och köttbullar idag också, gott:)
Jag är en sådan här person som tycker om att spela sims. Och så kommer jag på bra och coola namn till simmar som jag glömmer bort sen när jag ska spela! Det är lite irriterande så jag kom på en lösning. Nu har jag en liten bok som jag brukar ha med mig som jag skriver upp namn i så jag har lagrat så när jag ska spela sims, eller skriva en saga eller berättelse, så kan jag bara kolla i den! Smart va? Nu har det utvecklats så jag skriver upp saker jag kan skriva om också. För det kommer man inte heller alltid på när man väl ska göra det.
Bild på stuvade makaroner och köttbullar från katties blogg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0