kanelbullens dag :O

Har ni någonsin fått känslan av sommar och semster av att ha tagit med tanborsten och en tub tandkräm och borstat tänderna någon annan stans? Ok, det har jag ;P. Vi håller ju på och säljer huset och våran uppetoa är avstängd för andvändning för tillfället eftersom den måste vara fin och ren när vi har visning vilket vi hade igår. Så jag fick ta med mig min tandborste och borsta tänderna på neretoan istället, vilket jag inte brukar göra annars. Men det var en bra känsla, så jag kanske ska göra det fler gånger, borsta tänderna på något annat ställe än där jag brukar.

Det kom elva familjer på visningen föresten :D. Och iaf tre av dem är seriöst intresserade sa vår mäklare, så det är bra! Vi ska ha visning ikväll också. Men det brukar tydligen inte komma lika många på vardagar, men det kanske kommer någon mer som också är seriöst intressarad. Ju fler som är intresserade ju högre pris borde man ju få, logiskt sett. Och ett högre pris är ju bättre, eftersom vi har satsat på det här och skaffat styling och annonserat i DN.

Jag bakade grännapaj i fredags, den blev riktigt god. Och rätt fin också. Den blev kanske inte så jättevacker eftersom det inte är en paj som är vacker naturligt, men den blev lyckad till utseendet kan man säga. Sen tar man florsocker på och då blir den mycket finare, så det går att fixa. Jag kanske skulle kunna ta en bild och lägga upp men nu är den ju till typ fyra femtedelar uppäten och har inget florsocker på sig, men det kanske jag skulle kunna fixa. Jag skulle ju kunna fixa till en bit och ta kor på den utan att äta upp den! Så ni ser hur en grännapaj ser ut! I alla fall den här grännapajen.
En grännapaj är i alla fall en paj med päron och polkagrisar i sig. Man har päron i botten (pajdegen är längst ner i botten men sen kommer päronen) och sen har man en blandning av krossade polkagrisar, sockervispade ägg och gräddfil som fyllning. Receptet finns i en speciell pajkokbok som mamma fick gratis någonstans ifrån. Men sen fick jag den av henne :)

Jag hade inte alla ingredienser så jag köpte det efter att jag hade fikat med några kompisar i fredags efter skolan. Vi fikade på ett konditori och jag och BL tog en god bakelse som konditoriägaren rekommenderade. Den var riktigt god, men mättande. Det var som en tårta med jordgubbs- kladd på och imellan lagren och riven vit choklad uppepå. Den var riktigt god och jag kan rekommendera den! :D
Alla föjlde med till coop där jag köpte ingredienserna och jag och en av mina kompisar skulle dela på en chipspåse men sen blev det lite bråttom och jag fick springa till tåget och hon fick hela och betala för hela. Jaja, det här kanske låter lite tråkigt. Eller inte, det känns i alla fall som att jag håller på och babblar på om massa saker, men det kanske inte är tråkigt att läsa hoppas jag. Nu har jag ju inte skrivit på hela helgen så då får jag ju se till att fixa det nu!

källa


Idag är det kanelbullens dag och mamma har bett mig köpa en kanelbulle till henne så jag ska dra in till stan efter skolan. Jag fick pengar till det och till att köpa något att äta innan pianot och 10 spänn för en fluga jag smällde igår.. och ja! Priset har höjts till 10 kronor flugan, ni som läste mitt inlägg "5 kronor flugan". Så jag har tjänat en del på det, hehe. Men nu är det slut, mamma ska sätta upp flugsaker som fångar dom. Men det var bra så länge det varade...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0