Citronvatten

Klockan är 10.44, typ 50 minuter kvar till lunch, inte för att jag e hungrig. Vi har datakunskap. Imorgon är det premiär på Camp rock 2, måste komma ihåg att spela in!

Vi läste i engelskaboken om programmet "du är vad du äter" och där var ett tips om man var överviktig (jag är inte det, jag är perfektviktig fick jag veta igår hos skolsystern). Tipset var att dricka varmt vatten med citron morgon och kväll, tror jag, något sånt var det iaf. Jag minns inte om det stod vad det skulle göra men jag har vet kanske för jag drack varmt vatten med citron i till frukosten i morse, och jag vet inte om det var att jag åt havregrynsgröt med vaniljyoghurt och branflakes- müsli på eller om det var citronvattnet (eller både och) men jag blev i alla fall riktigt mätt typ och orkade inte äta upp min skumma grötblandning (som faktiskt var ganska god men lite läskig typ, konstigt). Fast jag orkade ju äta min macka. Men det kändes som att citronvattnet tilfogade mättnad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0