Klaviatur

Vi är nu stolta keyboardägare (jag är i alla fall det), jag och pappa har nu köpt ett keyboard som jag kan öva på eftersom jag har börjat spela piano (hade andra lektionen idag :P). Jag vet inte om han är stolt keyboardägare, men ägare e han i alla fall. Men det är kul att ha ett keyboard att spela på. Vi har haft ett innan också, eller snarare pappa har haft, men det är riktigt gammalt, och det går inte att öva på eftersom det inte känns som ett riktigt piano så då känns det konstigt när man övar på det och kommer till pianolektionen sen.

Efter skolan åkte jag till pappas kontor och sen åkte vi till en musikaffär och köpte keyboardet. Sen var det ett tag kvar till pianolektionen skull börja så vi fikade på biscotti, eller kanske snarare åt, vi delade på en focaccia. Han drack färskpressad apelsinjuice till och jag drack en latte, egentligen tänkte jag också ta apelsinjuice men apelsinerna skulle typ inte räcka till 2 glas så jag tog en latte istället. Hoppas jag kommer kunna sova inatt!!! Det har hänt allför ofta att jag inte kunnat det och varit vaken halva till typ hela natten!
Eftersom lektionen bara är en halvtimme stannade pappa kvar i området och passade på att åka och tanka medans, och så kollade han in var några vänner, som bor i näheten, bor. Och så kollade han om det fanns en närmare väg från tåget än den jag gick när jag skulle dit förra gången och det visade sig att jag hade gått värsta omvägen! :O. Men nu vet jag det så det är bra! C:

Såhär såg mina handleder ut på 80- talsfesten:






Mina coola solglasögon som jag också hade på festen:




Såhär ser vårt nya keyboard ut:

Jag MÅSTE lära mig att slappna av när jag spelar, men det kommer väl.


Mamma kom hem med presenter :D :D Jag anade när jag visste att hon hade köpt en film till mig att det var den här :P:

Det är lite mörkt i rummet, svårt att plåta bra då...


Jag fick också ett par strumpor:



Och en penna:




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0